Karel Greven versterkt LVWB Fundraising als senior-adviseur

Vanaf 15 juli versterkt Karel Greven ons team als senior-adviseur. Karel heeft jarenlange ervaring in de commerciële sector en bij diverse maatschappelijke organisaties. De afgelopen vijftien jaar als Manager Fondsenwerving bij Artis. Hij stelt zich hier graag aan je voor.

Hoe is je loopbaan na je studie Nederlandse Taal en Letterkunde van start gegaan?

Mijn studie heb ik aangevuld met een stevige marketing- (Nima) en bedrijfseconomische opleiding (MBA). Ik was bijna 25 jaar werkzaam in het marketing- en communicatievak en adviseerde grote locale en internationale A-merken en marktleiders. Mijn streven was steeds om bij te dragen aan het versterken van de connectie met, interactie tussen en transacties door doel- en publieksgroepen. En dat alles gericht op het aangaan van langdurige verbinding. Daarom was ik al vroeg gegrepen door de kracht van database management en CRM. Die interesse heb ik ingezet voor opdrachtgevers met grote klantengroepen zoals de Bijenkorf en Vodafone, merken in de automotive branche en banken.

Daarna heb je de stap gezet naar het werken voor non-profit organisaties. Wat was je beweegreden daarvoor?

Hoewel ik het werken voor profit organisaties zeer uitdagend vond, werd ik echt blij van opdrachtgevers die een maatschappelijk doel nastreefden. Dat wat we nu purpose noemen. De ervaring die ik opdeed in de profitsector kwam wonderwel van pas bij de brede advisering aan organisaties zoals het KWF, het Nederlandse Rode Kruis, het Prins Bernhard Cultuurfonds, Giro555, stichting Collecteplan, de Stadspas van de gemeente Amsterdam, de Poëzieclub en Paleis Het Loo. Ik adviseerde op het gebied van positionering en merkwaarden, collectes, ledenwerving en ledenuitbouw en -behoud strategieën, TV-acties en het werven van vrijwilligers.