Het begon voor mij allemaal met een studie Nederlandse Taal- en Letterkunde, aangevuld met een marketing- (Nima) en bedrijfseconomische opleiding (MBA). Ik was bijna 25 jaar werkzaam in het marketing- en communicatievak en adviseerde grote lokale en internationale A-merken en marktleiders. Ik was al vroeg gegrepen door de kracht van database management en CRM. Die interesse heb ik ingezet voor opdrachtgevers met grote klantengroepen zoals de Bijenkorf en Vodafone, merken in de automotive branche en banken.
De ervaring die ik opdeed in de profitsector kwam van pas bij de brede advisering aan organisaties zoals het KWF, het Nederlandse Rode Kruis, het Prins Bernhard Cultuurfonds, Giro555, stichting Collecteplan, de Stadspas van de gemeente Amsterdam, de Poƫzieclub en Paleis Het Loo. Ik adviseerde op het gebied van positionering en merkwaarden, collectes, ledenwerving en ledenuitbouw en -behoud strategieƫn, TV-acties en het werven van vrijwilligers. De afgelopen vijftien jaar was ik Manager Fondsenwerving bij Artis.
Als senior-adviseur bij LVWB Fundraising geef ik organisaties strategisch advies en help als interim-manager, nu bij Museum Boijmans van Beuningen. Ook draag ik mijn ervaring over op onze LVWB Trainees, de volgende generatie fondsenwervers.
karel@lvwbfundraising.nl
06-51391459
Bekijk het LinkedIn-profiel van Karel